I takt med att Heineken® firar sitt 150-årsjubileum lanseras ”The Bar Is Yours”, ett initiativ som ger unga kreatörer chansen att designa sin drömbar. Genom att skicka in sina visioner kan de tävla om att förverkliga sitt koncept på Södra Teatern i Stockholm.
– The Bar is Yours syftar till att inspirera alla unga kreativa personer. Det är dags för dem att visa oss hur den ultimata barupplevelsen ser ut. Med det här initiativet vill vi utmana de normer som finns inom Stockholms barscen och erbjuda en plattform och möjlighet som inte finns idag, där unga kreatörer kan utforska sina visioner. Heineken® firar 150 år, men i stället för att fira oss själva vill vi hellre fira tillsammans med våra konsumenter – på deras egna sätt, säger Björn Mannervik, partneransvarig på Spendrups.
Från idé till verklighet
Alla inskickade förslag kommer att granskas av en jury, och de tre bästa idéerna kommer att presenteras under en Pitch Night på Södra Teatern. Vinnaren får sedan chansen att se sitt bar-koncept bli verklighet.
– Vi tror att det finns många bra idéer som bara väntar på att delas och The Bar is Yours är en unik möjlighet att utforska dem. Vårt mål är att se till att finalisterna får det stöd och den coachning de behöver för att kunna förverkliga sin vision, och få se sin idé gå från dröm till verklighet, säger Rebecca Tegegne, VD på Ladieslove och medlem i mentorteamet.
Hur man deltar
För att vara med i tävlingen krävs att man är minst 20 år gammal och kan resa till Stockholm vid ett par tillfällen. Registreringen är öppen mellan 29 augusti och 26 september. Mer information om hur man deltar finns på www.thebarisyours.se.