Hinge, dejtingappen som utmärker sig genom sitt unika koncept ”designed to be deleted”, har på kort tid erövrat Norden. Långt ifrån en traditionell swipe-app, har Hinge sedan sin lansering i Sverige i november 2022 raskt klättrat till den tredje mest nedladdade dejtingappen i hela Norden, enligt Match Groups senaste kvartalsrapport för 2023.
Rapporten avslöjar Hinges starka tillväxt och dragningskraft över hela Europa. I mars var Hinge den näst mest nedladdade dejtingappen i Storbritannien, och den fortsätter att hålla en topp tre-position på flera nyckelmarknader, inklusive Tyskland. Efter en framgångsrik lansering i Frankrike i januari, blev Hinge även den näst mest nedladdade dejtingappen på den marknaden i mars, enligt Sensor Tower.
För Hinge är det inte bara att få användare att ladda ner appen, utan att hjälpa dem skapa meningsfulla och hållbara relationer. Företaget strävar efter att främja avsiktligt och ärligt dejtingbeteende genom att ständigt introducera nyskapande funktioner, såsom ”dejtingintentioner” och röstmeddelanden. Dessa funktioner hjälper användare att bättre uttrycka sina preferenser och vad de letar efter i en potentiell partner.
Under det senaste året har Hinge siktat på att nå ut till ett bredare europeiskt publikum, med lanseringar på lokala språk i nya marknader som Tyskland och Frankrike. Ytterligare expansion planeras under 2023, med lanseringar i Spanien och Italien.
Vad gäller Hinges nya funktioner, inkluderar de video prompts, dejtingintentioner och röstmeddelanden, vilket ger användarna fler verktyg för att skapa äkta och meningsfulla förbindelser.
Denna snabba expansion och innovation inom dejtingappen världen markerar Hinge som en att hålla ögat på i den fortsatta utvecklingen av digitala dejtinglandskapet.