Den italienska glassbaren Gallo Nero i New York har hamnat i blåsväder efter en ytterst kontroversiell reklamaffisch.
Dem omtalade affischen, som visar glassbarens ”straighta glasser”, har diskuterats flitigt i sociala medier världen över.
Nyheten uppmärksammades även av en gaybutik som ligger tvärs över gatan. På Twitter skriver de:
”Om du går förbi Gallonero i New York så kanske du kan göra ett besök och berätta för dem vad du tycker om den här annonsen”.
Efter tweeten började svaren från andra användare strömma in:
”Detta är förmodligen den ”italienska smaken” av homofobi. Mmmm… smakfullt”
”Det är lite kul att är glass är så tråkig men samtidigt har så många smaker. Precis som livet?”
”Wow! Det här är en av de dummaste reklamannonserna jag sett på väldigt länge. Deras största hot måste vara STORA BÖGGLASSAR”.
Den omtalade annonsen blev inte heller någon succé för glassbaren. I alla fall om vi tittar på barens betyg på sidan Tripadvisor, som dessutom har sjunkit under de senaste dagarna.
När media kontaktade en av cheferna på glassbaren verkade den homofobiska annonsen inte betyda så mycket.
– Vad är problemet? Vi kan kalla vår glass för vad vi vill, säger en chef till tidningen Gothamist.