Två nya bilmodeller ska lyfta Nissans varumärkesprofilering. Dessa ska även nå ut till andra målgrupper som biltillverkaren inte arbetat med tidigare.
Den kraftigt expanderande bilbranschen satsar på nya kunder. Vi har alla vittnat till allt från HBTQ-certifierade bibliotek till restauranger. Men den här gången kommer något unikt, nämligen en särskilt framtagen bilmodell för HBTQ-personer.
Bakom initiativet och de två bilmodellerna ”Prius Eco Two” och ”Maxima SR” står biltillverkaren Nissan. Båda har lockat till sig ett flertal ögonkast när de rullade ut på San Franciscos gator för första gången.
Prius-modellen designades om 2016 och fick ett ytterst radikalt utseende. Till följd av de senaste modifieringarna har tillverkaren även satsat på att göra bilen mer energisnål. Den låga bränslekonsumtionen i anslutning till modellens nya utseende har lyft Nissans varumärke.
Från att ha varit ett budgetalternativ har Nissan, med Prius-modellen, gått mot något mer exklusivt och utstickande. Bilen är särskilt anpassad till ensamstående män och kvinnor men lämpar sig tyvärr inte till barnfamiljer, vilket också gör att den inte hamnar på Expressens lista över de 10 bästa bilarna för familjer.
Även om antalet Nissan-certifierade bilverkstäder är få finns fördelen att kunna beställa hem eventuella reservdelar och tillbehör på nätet, precis som man kan göra om man äger en Citroën C4 Cactus Edition.